Zielona soczewica z kiełbasą i papryką w pomidorowym sosie

Autor 20.11.15 , , , , , , ,

Przez tę cudowną pogodę i deszcz co godzinę, a raczej przez to, że kilka dni temu mój bardzo lichy parasol przegrał walkę z wiatrem i mocno zmokłam znowu bierze mnie grypa.
A co oprócz rosołu jest idealne na grypę? Coś rozgrzewającego, z dużą ilością papryki, czosnku i pieprzu.
Dania jednogarnkowe. Dla mnie są one zdecydowanie jesienne, ewentualnie późnoletnie, w sezonie na warzywa idealne do duszenia z mięsem. Leczo, gulasze, kasze z warzywami.
Dzisiaj zielona soczewica z kiełbasą (można zastąpić ją mięsem w kawałkach albo pominąć) i papryką.
Dzięki różnym rodzajom papryki nie jest to płaski smak, fanom dań gulaszowych polecam zastąpienie kiełbasy pokrojonym w kostkę udźcem wołowym bez kości.


Składniki na 4-5 porcji:

  • 200 g zielonej soczewicy (dwie torebki)
  • 300 g dobrej kiełbasy
  • 3 papryki: czerwona, zielona i żółta
  • litr passaty pomidorowej
  • dwie szklanki bulionu
  • 3-4 ząbki czosnku
  • cebula
  • sól, pieprz, rozmaryn, majeranek, chilli do smaku
  • łyżka oleju do smażenia


Kiełbasę kroimy na półplasterki, cebulę siekamy drobno.
Podsmażamy kiełbasę z cebulą przez 4-5 minut, następnie dodajemy soczewicę i zalewamy ją bulionem.
Paprykę kroimy na niewielkie kawałki, mogą być cienkie plasterki.
Dodajemy paprykę do soczewicy z kiełbasą, mieszamy.
Gdy ziarna wchłoną już cały bulion zalewamy je passatą.
Dodajemy czosnek i przyprawy i dusimy na małym ogniu aż soczewica i papryka będą miękkie.

PODOBNE POSTY

20 komentarze

  1. Z dań jednogarnkowych to głównie jemy zupy :P Jednak takie rozgrzewające potrawy to też jest coś dla nas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię zupy i jednogarnkowe potrawy a'la gulasz jak jestem chora, bo wrzucam wszystko do garnka i robi się samo, a ja mogę leżeć i zdychać, nie muszę stać przy kuchence ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Od czasu kiedy byłam w Budapeszcie uważam, że to właśnie węgierskie jedzenie jest najlepsze:)

      Usuń
    2. Ja za tego typu jedzeniem nie szaleję, wolę włoską, czy azjatycką kuchnię.
      Albo typowo polski rosół i ruskie pierogi <3

      Usuń
    3. Ja jednak węgierską wolę nawet od włoskiej:) Lubię mięso i pikanterię.

      Usuń
    4. Ja lubię mięso, ale wolę ser :) I włoskie wina kocham najbardziej na świecie.

      Usuń
  3. Uwielbiam takie jednogarnkowe dania. :-) Wygląda bardzo smakowicie i pasuje do jesiennego klimatu. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest na tyle wyraziste, że smak czuć nawet przy katarze i zapchanych zatokach ;)

      Usuń
  4. Mam nadzieję, że wybaczysz lekki offtop
    Wiesz może, jak się nazywa wałek użyty w tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zji7n2-ORG4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jakiś rodzaj wałka francuskiego (bez uchwytów), na amazonie po wpisaniu french rolling pin pokazują się podobne.

      Usuń
    2. Właśnie znalazłam na all identyczny ;)

      Usuń
    3. Ja nawet nie patrzę, bo szafki nie są z gumy niestety ;)

      Usuń
    4. Pewnie gdzieś i takie można nabyć ;p

      Usuń
    5. Ciekawe, czy rozciągliwe mieszkania też, bo prędzej to by mi się przydało ;)

      Usuń
  5. Pyszny obiad:) ja używam w kuchni czerwonej soczewicy,ale kiełbaskę mam przednią bo od teściów co mają swoje wyroby i kilka świnek:) . Obiad więc taki mogę zrobić jutro:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię i czerwoną i zieloną soczewicę :)

      Usuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.