Bezglutenowe i bezcukrowe pancakes

Autor 6.11.15 , , , , , , , , , ,

Uwielbiam pancakes. Mogłabym je jeść codziennie.
Niestety, nie zawsze mam czas, żeby je zrobić.
Wróć, przeważnie nie mam na to rano czasu.
Dlatego jest to dla mnie śniadanie weekendowe.
Takie leniwe, kiedy można smakować każdy kęs.
Owoce i ricotta to jeden z pomysłów na podanie.
Tutaj można być kreatywnym - owoce, jogurty, serki.



Składniki na placki dla dwóch osób:

  • szklanka mąki ryżowej
  • pół szklanki ksylitolu
  • 200 ml maślanki
  • 50 ml oleju rzepakowego (można zastąpić innym, np. kokosowym)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • szczypta sody


Wszystkie składniki mieszamy na gładką masę, odstawiamy na pół godziny.
Po upływie tego czasu smażymy placki na złoty kolor na patelni delikatnie skropionej olejem kokosowym lub innym.
W przypadku, gdy ciasto jest za gęste, dolewamy maślanki, gdy jest za rzadkie można dosypać więcej mąki.

PODOBNE POSTY

14 komentarze

  1. Uwielbiamy smak mąki ryżowej i z maślanką musi smakować świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe składniki jak na naleśniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności:) u mnie goszczą bardzo często takie placuszki:) ja robię z mąką kukurydzianą.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ładne pancakes :) dałabym tylko trochę mniej ksylitolu i masła, pewnie w smaku trochę ucierpią, nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak z masłem, bo nie próbowałam, ale spokojnie można dać mniej lub więcej ksylitolu :)

      Usuń
  5. właśnie takie śniadania uwielbiam!

    Zapraszam do mnie na konkurs śniadaniowy
    http://cotakpachnie.com.pl/2015/11/05/gluten-free-box/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma absolutnie lepszych śniadań niż zaserwowane pancakes! :-) Twoje wyglądają cudownie, jak obłoczki takie puchate, hihi. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze są te śniadania, które zrobił ktoś inny i podał nam do łóżka ;)

      Usuń
  7. Bezglutenowych nigdy nie robiłam :) Narobiłaś mi ochoty na placki! :D

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.