Tarta z cukinią i kozim serem

Autor 6.6.15 , , , , , ,

Kocham maj i czerwiec za to, że tyle warzyw i owoców tanieje do wręcz śmiesznie niskich cen.Kocham cukinię, ale zimą rzadko ją jadam, bo nie uśmiecha mi się płacić 15 zł za kilogram.
Teraz cukinia kosztuje 20% tej kwoty i kupuję ją niemal codziennie.
Dzisiejsza tarta bazuje na gotowym cieście francuskim, można jednak zamienić je na tradycyjne w przypadku tart domowe ciasto kruche.


Składniki:

  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 2 jajka
  • 250 ml śmietanki 30%
  • szklanka cukinii startej na tarce o dużych oczkach
  • 100 g sera koziego (może być rolada kozia)
  • sól, pieprz, chilli, czarnuszka



Wylepiamy ciastem formę do tarty.
Jajka mieszamy ze śmietanką, dodajemy startą cukinię i przyprawy. 
Mieszamy dokładnie. Wylewamy masę do formy.
Na wierzch rozkruszamy ser.
Pieczemy przez pół godziny w 180 stopniach.


PODOBNE POSTY

24 komentarze

  1. Również uwielbia cukinię :) Sera koziego nigdy nie jadłam, ale kusi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze się komponuje z cukinią, szpinakiem, burakami czy łososiem ale ostrzegam - jest mocno słony.

      Usuń
    2. Ja uwielbiam ser kozi z masłem orzechowym i jakąś dobrą konfiturą - to dopiero połączenie! :D

      Usuń
    3. Z masłem orzechowym? Pierwsze słyszę, muszę spróbować.

      Usuń
  2. jak ja dawno już cukinii nie jadłam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. To marsz do sklepu, tania akurat jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś pojadę do cioci i wyłudzę od niej kilka cukini, choć potrafię je tylko zrobić takie z bułką tartą i jajkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zgrillować plastry cukinii i podać z jogurtem naturalnym z odrobiną pieprzu i czosnku, takie proste, a jakie pyszne!

      Usuń
  5. U mnie też obecnie na stole gości cukinia codziennie. Najbardziej lubię ją jeść pokrojoną normalnie w talarki jak jabłko haha. :D Chociaż do obiadu to zawsze grillowana czy gotowana z przyprawami czy w panierce z płatków np. :-) Twoja tarta wygląda bajecznie, a pewnie smakuję sto razy lepiej. Ciekawy pomysł na użycie koziego sera, do wypróbowania. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę zrobić taką w panierce, dziękuję za podsunięcie pomysłu :)

      Usuń
  6. Dzięki Ci za taki prosty przepis jak tylko się ochłodzi to idę ok 19 do Lidla po produkty i jutro będzie tarta :) . Ja za to wczoraj się zajadłam lekką sałatką do której dodałam truskawki polane octem balsamicznym mniam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie sałatki, truskawki, cytrusy albo melony/arbuzy w sałatkach to niebo w gębie.

      Usuń
  7. Też kochamy cukinie i latem jak mamy jej mnóstwo na ogródku to niemal codziennie robimy z niej potrawkę, która nigdy się nie nudzi :) A tarta musi smakować genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym spróbowała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem, że wcześniej o tym połączeniu nie pomyślałam, ale rzeczywiście jakoś ser kozi pasuje do cukinii, brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje bardzo dobrze, ser nadaje trochę wyrazistości.

      Usuń
  10. Nareszcie cukinia :) Ser kozi jadłam, za to nigdy nie używałam gotowego ciasta francuskiego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowe ciasto to wersja ekspresowa, oczywiście można je zastąpić domowym kruchym.

      Usuń
  11. Też bardzo cieszę się na sezon cukiniowy! To jedno z moich ulubionych warzyw.

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.