Przystawka lub śniadanie - kanapki z awokado, gotowanym kurczakiem i majonezem

Autor 30.1.14 , , , , , , , ,

Ostatnio miał być post śniadaniowy - nie wyszło.
Dzisiejsze śniadanie to poprawiacz humoru.
Zaczęłam dzień od złamanego obcasa i przymusowych butowych zakupów. Niesamowicie się cieszę, że o 10 w sklepach nie ma tłumów, bo ludzi już bym nie zniosła. Moja galopująca socjopatia czasem lekko mnie przeraża. Szalejący za oknem śnieg jeszcze bardziej, o niczym tak nie marzę, jak o wiośnie, bo niestety marzenie o milionie dolarów jest poza wszelkimi kategoriami.
Wracając do tematu - kanapki z awokado są na tyle uniwersalne i wizualnie ładne (jak na kanapki), że mogą być też przystawką na małej imprezie.
Kurczak może być smażony, chociaż moim zdaniem całość na tym straci.
Ja użyłam gotowanego na parze, bo akurat poprzedniego dnia gotowałam filety do risotto.




Składniki:

  • dobre ciemne pieczywo, idealne byłoby domowe, ale niektóre wypieki z Lidla dają radę (polecam chleb drwalski)
  • filet z kurczaka ugotowany na parze
  • awokado obrane ze skórki i pokrojone w plastry o grubości ok. 0,5 cm
  • dobry majonez, delikatny w smaku
  • świeżo mielony pieprz

Pieczywo smarujemy majonezem, posypujemy odrobiną pieprzu, układamy awokado i "poszarpane" kawałki kurczaka.
Można dodać jajko na twardo.
Ale być może tutaj nie warto mnie słuchać, bo ja ostatnio wszędzie dodawałabym jajka, wczoraj na kolację zjadłam fasolkę po bretońsku z jajkiem sadzonym. W zasadzie z dwoma. 
Smacznego ;)

PODOBNE POSTY

10 komentarze

  1. Na pewno smaczne :-). Ja jak zwykle uraczam się z rana owsianka :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez 1,5 roku jadłam codziennie na śniadanie te same płatki.
      W końcu mi się znudziły :D

      Usuń
    2. Może nie będę musiała 1,5 roku. Jak się w końcu odchudzę to koniec z owsianką :D
      Albo będzie raz na jakiś czas ;)
      Może do wakacji się wyrobię :D

      Usuń
    3. Ech, żeby u mnie była jakaś dieta skuteczna :(
      Mam problem z tarczycą i w niecałe 2 miesiące przytyłam ponad 10 kg :( I dostałam jedne tabletki na uregulowanie hormonów i nie pomogły, a tylko się źle czułam po nich i teraz muszę parę miesięcy czekać na kolejną wizytę i może będę miała inne dobrane. Chciałabym zrzucić te 15 kg które mi przybyło odkąd zachorowałam.

      Usuń
  2. Chleb drwalski to jeden z najlepszych chlebów jakie jadłam, pół bochenka w ciągu pół godziny o czymś świadczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi bardzo smakuje, ale mógłby być tańszy, te bochenki nie są specjalnie duże - głodny facet zjadłby cały chleb naraz i by się nie najadł do końca.

      Usuń
  3. uwielbiam chleb drwala! a do kanapek i past do kanapek polecam niskotłuszczowy majonez Hellmans, smakuje jak normalny majonez a na pewno jest "zdrowszy" i mniej kaloryczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A on jest delikatny w smaku? Bo dla mnie idealny majonezowy smak, to taki jak Dekoracyjny Winiary.

      Usuń
  4. Nie jadłam nigdy avokado w tej postaci, zawsze robie z niego sos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam dodawanie w kawałkach do sałatek - pycha!

      Usuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.