Tosty z opiekacza - z czym?

Autor 20.1.15 , , ,

Lubicie tosty z opiekacza?
To chyba najszybsze na świecie śniadanie na ciepło.
Mimo, że bardzo rzadko jadam jakiekolwiek pieczywo, to takie tosty są dla  mnie śniadaniowym odpowiednikiem makaronu - liczba kombinacji dodatków, które można użyć jest olbrzymia, można robić tosty na słodko i wytrawnie, bardziej lub mniej zdrowo, a klasyczna, znana chyba każdemu kombinacja szynka + ser jest tylko początkiem listy.






Poniżej moje propozycje kombinacji smakowych, wszystkie wypróbowane i wszystkie pyszne :)

WYTRAWNE:

  • mortadella bologna + mozzarella z zalewy
  • salami + smażone pieczarki
  • mozzarella z zalewy + suszone pomidory + świeża bazylia
  • łosoś wędzony + gorgonzola
  • blanszowany szpinak + kozi ser
  • ricotta + wędzony łosoś
  • ricotta + awokado
  • kozi ser w plastrach + awokado
  • suszone pomidory + awokado
  • kozi ser w plastrach + świeży ogórek
  • ricotta + świeży ogórek
  • dowolna wędlina + ogórek konserwowy
  • mozzarella z zalewy + oliwki
  • dowolny ser + pomidory + kapary
  • dobrej jakości szynka + ananas + ser
  • bekon + ser + pieczarki


SŁODKIE:

  • masło orzechowe + Nutella
  • masło orzechowe + banan
  • masło orzechowe + konfitura truskawkowa lub świeże truskawki
  • ricotta + ulubiony dżem/konfitura
  • Nutella + banan
  • Nutella + truskawki
  • Nutella + ricotta
  • Nutella + mascarpone
  • mascarpone + miód
  • ricotta + miód


PODOBNE POSTY

18 komentarze

  1. Niestety nie mam opiekacza i raczej nie będę teraz miała, bo za bardzo miejsca nie ma. Ale parę razy u kogoś jadłam takie tosty i chyba najgorszą rzeczą pod słońcem było dla mnie połączenie szybki, zółtego sera i ananasa, blergh

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje, ale chleb np. z bananem czy szpinakiem niezbyt do mnie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami takie "nieprzemawiające" opcje okazują się świetne ;)

      Usuń
  3. Właśnie w weekend jadłam tosty i najbardziej lubię je same, bez żadnych dodatków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak jeszcze kiedyś jadłyśmy zwykły chleb to bardzo często na śniadanie (chociaż obiad i kolację też się zdarzało) robiłyśmy sobie sterty wypasionych tostów :D Najczęściej połowa była na słodko z czekoladą a druga połowa z żółtym serem i keczupem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie mieszanki są najlepsze, zróżnicowanie to podstawa :D

      Usuń
    2. Tak, bo takie dylematy "Z czym tu zjeść tosta?" są najgorsze! Szczególnie jak się ma 12 lat i się nie myśli ani o zdrowiu, ani o figurze :P

      Usuń
    3. W takim wieku za bardzo o niczym się nie myśli, bo wszystko jest takie proste ;)

      Usuń
  5. Mój syn bardzo lubi kanapki z opiekacza. Mówimy na nie "zgrzewki" :)
    U mnie właśnie to podstawowe połączenie króluje - czyli ser i szynka. Dzięki za pomysły na inne kombinacje. Również te słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie tosty to obowiązkowe śniadanie, gdy jestem w domu rodzinnym mojego Lubego. Zawsze używamy jednak zwykłego chleba, nie lubię tostowego. Nasz klasyk to ser żółty, szynka, pieczarki - na wierzch papryka konserwowa i ketchup. Kiedyś zrobiłam grzanki z twarogiem, masłem orzechowym i dżemem truskawkowym - też były pyszne ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy opiekacz nabyłam 7lat temu i od tego czasu co jakiś czas robię kanapki na ciepło,ale zawsze na słono:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj kiedyś na słodko, zupełnie inny smak :)

      Usuń
  8. Mnóstwo możliwości tak naprawde mamy jak przygotowujemy takie tosty. A sam opiekacz to kwestia 100-200 zł https://www.oleole.pl/sandwicze.bhtml i naprawdę za tyle można już kupić dobry, wydajny sprzęt. Posłuży na długie lata, na pewno nie na chwilę jak marketowe bez firmowe egzemplarze. I tosty od razu o wiele lepiej też smakują z takiego. Nie tylko dobry chleb trzeba mieć.

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.