Waniliowe muffinki z porzeczkami i czekoladą

Autor 12.5.14 , , , , , ,

Dwa dni temu udało mi się na półtorej godziny przed zamknięciem dostać w Kauflandzie czerwone porzeczki dosłownie za grosze.
Muffinki z owocami "chodziły" za mną już od jakiegoś czasu, ale jestem wybredna w kwestii owoców. Najbardziej marzą mi się takie ze słodkimi polskimi truskawkami i frostingiem z mascarpone, ale na truskawki jeszcze troszkę trzeba poczekać, a porzeczki również nadały się doskonale.
Ciasto jest delikatne i dość neutralne w smaku, porzeczki są kwaskowate, a czekoladowe groszki słodkie, smaki idealnie się uzupełniają.




Składniki na około 10 babeczek:

  • 150 g mąki tortowej
  • 3 jajka
  • 100 g drobnego cukru
  • kilka kropli aromatu waniliowego
  • 100 g masła
  • 50 ml mleka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • czerwone porzeczki
  • groszki czekoladowe





Rozpuszczamy masło i odstawiamy do ostygnięcia.
Cukier i jajka ucieramy na gładką masę. 
Mieszamy wszystkie składniki poza owocami i groszkami do ich połączenia w masę o gładkiej konsystencji.
Napełniamy foremki do 3/4 wysokości, na wierzchu wysypujemy owoce porzeczki i czekoladowe groszki.
Pieczemy babeczki w 180 stopniach przez 15-20 minut.
Można je polukrować.


PODOBNE POSTY

10 komentarze

  1. Muszę je zrobić. Uwielbiam robić muffinki, zawsze fajnie się z nimi kombinuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle fajnie się je robi, szybko, a mimo tego są efektowne.

      Usuń
  2. Z nieba mi spadłaś z tym przepisem! Od kilku dni zastanawiam się co upiec na sobotnie spotkanie ze znajomymi i nic sensownego nie przychodziło mi do głowy, aż do tego momentu :) Dziękuję za inspirację :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki, uwielbiam je ! Przypominają mi smak dzieciństwa !! Ach, były w każdej bajce, z mamą się je robiło.. Dziś jestem trochę leniwa i kupuje je w cukierni :(
    Przepis spisałam, może uda mi się kiedyś je upiec !
    http://mrsmargg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj koniecznie znać, jak wyszły :)

      Usuń
    2. Oczywiście ;-) Jak wyłączyć weryfikację obrazkową w komentarzach ? też jej nie lubię ;-)

      Usuń
    3. Blogger ustawienia -> posty i komentarze -> włącz weryfikację obrazkową: nie.

      Usuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.