Biszkopt z budyniem, truskawkami i deserową czekoladą

Autor 16.6.13 , , , , , ,

W lodówce zalegało mi przez dwa dni pół kilograma truskawek kupionych w Lidlu na przecenie za 1,20 zł.
Nie bardzo wiedziałam, co z nimi zrobić, ale zajrzałam na bloga koleżanki http://cuisinealapetit.blogspot.com/ i doznałam olśnienia. Przecież miałam robić tartę z budyniem i truskawkami!
Postanowiłam jednak, że zrobię coś troszkę innego, niż krucha tarta, mianowicie biszkopt.





Składniki na biszkopt:

  • 5 jajek
  • szklanka cukru
  • półtorej szklanki mąki
  • 2-3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka octu
  • 3-4 łyżki oleju


Inne składniki:

  • budyń (u mnie śmietankowy z białą czekoladą)
  • pół litra mleka do budyniu
  • truskawki
  • deserowa czekolada (ok. 50g)







Oddzielamy białka od żółtek. Żółtka mieszamy z octem, a białka ubijamy na sztywną pianę. Po ubiciu dodajemy do białek cukier i dalej miksujemy na gładką masę, by nie było czuć cukrowych kryształków.
Następnie ciągle miksując dodajemy żółtka z octem, olej, proszek do pieczenia i przesianą mąkę.
Dokładnie mieszamy, wylewamy ciasto do wysmarowanej tłuszczem formy i pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 175 stopni.
Po upieczeniu zostawiamy ciasto na kolejne 30 minut w wyłączonym piekarniku.




Gotowy biszkopt smarujemy przygotowanym wcześniej budyniem, a następnie ozdabiamy pokrojonymi truskawkami i roztopioną z odrobiną mleka deserową czekoladą. 



Smacznego!

PODOBNE POSTY

7 komentarze

  1. Mhmm wygląda przepysznie. Nigdy nie próbowałam połączenia z budyniem, ale zmienię to już w ten wknd. Dziękuję za inspirację :) Mam tylko jedno pytanko: czy biszkopt pieczony w silikonowej formie?Próbuję znaleźć jakiś sposób na biszkopt, to moja pięta achillesowa, przywiera mi do formy, środek zapada się a brzegi są paskudnie suche :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, w silikonowej na tartę :) Polecam silikonowe formy, nic w nich nie przywiera.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jak zrobię je jeszcze kiedyś, to czuj się zaproszona ;)
      Na każde inne ciacho zresztą też czuj się zaproszona :)

      Usuń
  4. Narobiłaś mi ochoty a jednocześnie przypomniałaś, że pora kupić blachę na tartę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, blasza do tarty jest przydatna, muszę w najbliższym czasie upiec jakąś wytrawną tartę :)

      Usuń
  5. Ale będę miała nadrabiania po diecie :D Tylko żeby mi te kg nie wróciły :D

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.