Ciasto kokosowe z rabarbarem

Autor 4.7.14 , , , , , ,

Już nie pamiętam, gdzie dokładnie znalazłam ten przepis.
Pewnie czai się gdzieś w czeluściach Durszlaka.
Jakiś czas temu wysyłałam go na jakiś konkurs, pamiętam, że wygrałam wtedy książkę.
Lubię proste ciasta tego typu. Takie moje comfort food.
Do kawy czy herbaty w sam raz. 
Słodkie kokosowe ciasto idealnie współgra z kwaskowym rabarbarowym wierzchem.




Składniki:
  • 3 łodygi rabarbaru
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 150 g masła
  • 100 g wiórków kokosowych
  • pół łyżeczki sody





Ucieramy jajka z cukrem, dodajemy masło i wiórki. 

Na koniec wsypujemy mąkę i sodę, ucieramy ciasto.
Wylewamy do tortownicy, posypujemy posiekanym rabarbarem. Pieczemy 45 minut w 170 stopniach.

Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.



PODOBNE POSTY

8 komentarze

  1. Jakiś czas temu nawet robiłam podobne ciasto z rabarbarem tylko bez wiórków, szybko zostało zjedzone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Do kawy czy herbaty" - u mnie nie dotrwałoby do zagotowania wody :D:D. Mniam, muszę wypróbować, dotychczas z rabarbarem jadłam tylko ciasto drożdżowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Delicje :) Przed chwilą wypiłam inkę i zjadłam kilka małych kawałeczków tego ciasta. Pyszności... Przepis już powędrował do zeszytu, a ciasto z pewnością jeszcze nie raz zagości na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.