Ucierane ciasto ze śliwkami

Autor 16.9.13 , , , , ,


Uwielbiam sezon na śliwki. To obok truskawek moje ulubione "swojskie" owoce sezonowe. Są bardzo uniwersalne, nadają się na obiad, do mięsa i na deser.
Alkoholu nie pijam, więc o nalewkach różnego rodzaju się nie wypowiem ;)
Dzisiaj przedstawiam przepis na bardzo proste i pyszne ucierane ciasto ze śliwkami.
Ciasto nie jest przesłodzone, jest bardzo aromatyczne i przez dodatek cynamonu typowo "jesienne". 
Tego typu wypieki i sezon dyniowy to chyba jedyne rzeczy, które lubię w jesieni ;)




Składniki na blaszkę 24x30 cm:

  • 125 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru (można dać trochę więcej)
  • 3 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 kg śliwek (umytych i pozbawionych pestek)
  • pół łyżeczki cynamonu


Masło ucieramy razem z cukrem na gładką masę. Dodajemy jajka cały czas miksując. Do masy przesiewamy mąkę. Mieszamy. Wylewamy ciasto na blachę wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą (ewentualnie możemy wyłożyć blachę papierem do pieczenia). Na cieście układamy ciasno połówki śliwek skórkami do dołu i posypujemy cynamonem.
Pieczemy ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni.
Można do ciasta dodać kakao w proszku, ja dałam dwie łyżeczki, jak widać ciasto wyszło blade, myślę, że około 5 łyżeczek będzie optymalną ilością.






PODOBNE POSTY

5 komentarze

  1. Też myślałam w sobotę aby zrobić takie ciasto ale stwierdziłam, że nie będzie miał kto to jeść, bo jest za mało osób, więc zaczęłam robić bułeczki drożdżowe z duszonymi śliwkami. Kij tam, że z bułeczek wyszło całe ciasto zawijane ;D Ale pewnie ten przepis też wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi się marzą drożdżówki, pewnie zrobię niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam śliwki :)
    Pozdrawiam i obserwuję
    www.thickmadame91.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam się bardzo głodna. Tak tęsknię za latem i smakiem arbuza, malin, zapachem truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najbardziej tęsknię za truskawkami, takimi soczystymi, pachnącymi, słodkimi <3

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzam tolerować złośliwości i chamstwa,
takie komentarze będą usuwane.
Proszę o wykazanie się kulturą osobistą, dziękuję.